Welcome

Kamp jij met slaapgebrek?

Veel mensen kampen met slaapgebrek tegenwoordig. Het lijkt wel een ware epidemie. In de wereld van nu, waarin veel focus ligt op presteren en leveren, heeft de stress die dat oplevert een enorm effect op ons slaapgedrag.

Behalve dat we er moe en geïrriteerd door worden, kan slaapgebrek ook een lange termijn effect hebben op je gezondheid en welbevinden. DE vraag is dan natuurlijk: wat kunnen we doen om toch aan genoeg slaap te komen?

 

Allereerst is het belangrijk om wat meer balans te krijgen in je dagelijks leven. Werk en privé moeten meer in evenwicht zijn, bezig zijn en rust momenten moeten elkaar afwisselen voor een meer uitgebalanceerd leven. En een ander belangrijk punt is het uitzetten van mobiele apparaten. Bijna onmogelijk in dit digitale tijdperk, zul je denken, toch is het een belangrijke oorzaak voor het moeilijk de slaap kunnen vatten voor veel mensen.

Go with the flow


Ook zou het goed zijn als we eens kritisch zouden kijken naar onze dag indeling. Het helpt om mee te gaan in de flow van de natuur, zo vinden veel natuurgeneeskundigen. Opstaan als het licht wordt en naar bed gaan als het donker wordt. We zijn van nature zo ingesteld dat we als het licht wordt actief zouden moeten zijn en wanneer het weer donker wordt we in de rustmodus gaan. Elke verstoring kan je lichaam en geest uit balans brengen en slaapgebrek veroorzaken. Door de balans te herstellen en weer voor harmonie in ons gehele systeem te zorgen, wordt slapen weer een natuurlijk proces.

Om dit proces te ondersteunen is Magnesium een van de essentiële mineralen voor je lichaam. Het wordt ook wel het relax mineraal genoemd vanwege het ontspannende effect op je spieren. Je kunt dit mineraal behalve door tabletten ook innemen door genoeg pinda’s, granen en bonen te eten.

Slaap lekker!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *