Welcome

Mindfulness en meditatie tips

Tegenwoordig staan veel gezondheidstijdschriften er vol mee: mindfulness en meditatie.

Van leef in het moment, laat het verleden los tot de herontdekking van het plezier beleven aan eten aan toe. We willen hier graag op inspelen om de mist om mindfulness en meditatie wat op te heffen. Veel mensen vragen zich af hoe deze leefstijl nu precies in hun alledaagse leven toe te passen. Bijvoorbeeld de slogans ‘Laat het verleden los’ en ‘Leef in het moment’ kunnen nog al veel vragen op roepen als Hoe doe je dat? of een vertwijfeld HOE DAN?

Let it GOOOO!


Ben je een denker of zelfs een ‘over-denker’ of een analyticus dan ben je veel in je hoofd bezig. Als dit bij jouw DNA hoort, is het loslaten nogal moeilijk om het maar zacht uit te drukken.

Het geheim tot het loslaten zit hem niet zo zeer in het niet meer denken of meer toekomst gericht denken, maar meer in het hier en nu te zijn. Met andere woorden meer je omgeving in je opnemen en echt waarnemen wat er NU om je heen is. En raad eens? Meditatie zou je hierbij kunnen helpen.
Nu moet je niet denken dat meditatie een tovertruc is om alles compleet los te laten en dat het maar een sessie duurt om wat manieren tot ontspanning en bewustwording onder de knie te krijgen. Nee, het vergt echt wel wat oefening en toewijding om hier mee bezig te zijn en te blijven. Maar dat is prima, zie het gewoon als een nieuwe hobby en ga er van uit dat je elke dag weer iets nieuws leert en ontdekt. Voor je het weet, ben je een paar maanden verder en heb je ontdekt wat mindfulness en meditatie jou kunnen brengen en wat het kan toevoegen in jouw leven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *